Pedagog
„Jestem nie po to, aby mnie kochali i podziwiali, ale po to, abym ja działał i kochał.
Nie obowiązkiem otoczenia pomagać mnie,
ale ja mam obowiązek troszczenia się o świat, o człowieka”.
A. Lewin „Korczak znany i nieznany”
mgr Renata Krakowska
Godziny pracy:
Poniedziałek – 8:00 – 12:30
Wtorek – 8:00 – 12:30
Środa – 8:00 – 12:30
Czwartek – 8:00 – 12:30
Piątek – 8:00 – 12:00
Pomoc oferowana uczniom
Uczniowie mogą zgłaszać się do pedagoga szkolnego gdy:
• nie radzą sobie z nauką i potrzebują pomocy z tym związanej,
• ktoś naruszy ich prawa,
• ktoś stosuje wobec nich przemoc,
• potrzebują pomocy i rady,
• czują się samotni,
• mają problemy z rówieśnikami,
• mają problemy w rozpoznawaniu i kontrolowaniu emocji, mają niskie poczucie własnej wartości,
• napotykają na problemy w środowisku szkolnym, rodzinnym,
• chcą poradzić się wybierając przyszły zawód, szkołę.
Pomoc oferowana rodzicom
Rodzice uczniów mogą oczekiwać od pedagoga szkolnego pomocy w rozwiązywaniu sytuacji problemowych, dotyczących ich dziecka, związanych z:
• trudnościami w nauce, bądź niepowodzeniami szkolnymi – możliwość rozpoznawania przyczyn kłopotów w nauce, kierowanie do specjalistów, udzielanie wskazówek,
• pojawianiem się niepokojących spostrzeżeń związanych z procesem rozwoju
i wychowania, trudności w komunikowaniu się z dzieckiem,
• zaobserwowaniem nagłych, niepokojących zmian związanych z zachowaniem dziecka,
• funkcjonowaniem dziecka (zmiana zachowania dziecka, trudności wychowawcze, trudności w relacjach rówieśniczych, koleżeńskich,
• porady i wsparcie w ramach wyboru przez dziecko dalszej ścieżki edukacyjnej.
Nie ma takiego problemu, którego nie da się rozwiązać!!!
Niektóre z nich jedynie wymagają więcej czasu.
Zapraszam postaram się pomóc!
POZOSTAŁE ZADANIA PEDAGOGA SZKOLNEGO W ŚWIETLE PRZEPISÓW PRAWA
Zadania pedagoga szkolnego wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w odpowiedzi na naszą rzeczywistość szkolną:
1. Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów.
2. Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów.
3. Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb.
4. Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży.
5. Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów.
6. Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.
7. Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów.