“Poczytaj mi, proszę”

10 stycznia 2023 roku w ramach autorskiego Projektu Edukacyjnego „Poczytaj mi, proszę” w rolę lektora głośnego czytania dla klas I – III wcielił się Pan Józef Babiarz – dyrektor naszej szkoły. Przybliżył uczniom mało znaną, polską bajkę/baśń pt. „Żelazne trzewiczki”.  Słuchacze w skupieniu i z ciekawością wsłuchiwali się w kolejne wersy czytanej baśni. Nie umknęło to uwadze naszego gościa, który sprawdził uważność słuchaczy, zadając pytania do przeczytanego tekstu. Ucieszył się, że uczniowie słuchali z uwagą i zrozumieniem.

Najpiękniejsze w bajkach jest to, że każdy słuchacz lub czytelnik wchodzi w piękny, magiczny świat, gdzie mimo wielu trudów i życiowych przeszkód napotykanych przez bohaterów zawsze na końcu tej niełatwej drogi „żyje się długo i szczęśliwie”. I to jeden z naszych celów, aby poprzez czytanie różnych bajek, baśni, opowieści, ukazywać dzieciom, że do celu dąży się małymi krokami. Chociaż napotkamy na różne przeszkody, załóżmy „żelazne trzewiki” i idźmy dalej. Liczy się już sama droga/próba zrobienia czegoś, a nie finalny efekt, który jest uwieńczeniem naszej drogi dotarcia do celu. „Chcemy baśni, chcemy bajek! Świat się lepszy przez nie staje…”

W nieco mniejszym gronie, w klasie 2b w grudniu 2022 roku spotkaliśmy się na głośnym czytaniu z Panią Elżbietą Kubińską – babcią Maksymiliana i Wiktorii. Pani Ela przybliżyła drugoklasistom polską bajkę/baśń pt. „Szklana góra”. Utwór o odwadze i wytrwałości spodobał się słuchającym, czego wyrazem była cisza i skupienie w trakcie czytania, a także żwawa rozmowa z naszym gościem w trakcie i  po przeczytaniu baśni. Czytajmy dzieciom bajki, baśnie, gdyż to one uczą wartości i dają czytelnikom i słuchaczom wiele radości. Słuchając bajek, dzieci uczą się, jak radzić sobie z trudnymi emocjami. Rozładowują napięcia i pokazują, jak funkcjonować między ludźmi.

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status