Metoda dramy na lekcjach języka polskiego

Pro­wa­dząc za­ję­cia, bardzo często sto­su­ję metodę dramy, po­nie­waż więk­szość uczniów z za­an­ga­żo­wa­niem i z za­cie­ka­wie­niem pod­cho­dzi do tego ro­dza­ju lekcji. Teatr szkol­ny pełni  rolę szer­mie­rza języka pol­skie­go oraz pol­skiej kul­tu­ry, jest ani­ma­to­rem wszel­kich ar­ty­stycz­nych po­czy­nań, po­bu­dza­ją­cych także do sa­mo­kształ­ce­nia. Dzięki  takim za­ję­ciom mamy wpływ na kształ­to­wa­nie in­te­lek­tu mło­de­go czło­wie­ka, bo­ga­ce­nie jego oso­bo­wo­ści, a wy­mia­na z uczniem myśli i twór­czych dzia­łań wzbo­ga­ca także nas samych. Koń­co­wy efekt naszej pracy i uczniow­skich zmagań – czyli występ – przy­no­si ogrom­ną sa­tys­fak­cję oraz radość.

Chcia­łam ser­decz­nie po­dzię­ko­wać kilku uczniom z klasy Vb za pro­fe­sjo­nal­ne ode­gra­nie in­sce­ni­za­cji pt. ‘’De­me­ter i Kora’. Należy pod­kre­ślić, że mło­dzież przy­go­to­wa­ła re­kwi­zy­ty, muzykę i sce­no­gra­fię na swoje moż­li­wo­ści. Swój występ po­ka­za­li ko­le­żan­kom i ko­le­gom z klas pią­tych. Czysta dykcja i od­po­wied­nia mo­du­la­cja gło­so­wa spra­wi­ły, że ró­wie­śni­cy po­dzię­ko­wa­li swoim ko­le­gom grom­ki­mi bra­wa­mi.

Oto grupa uczniów z kl. Vb:

De­me­ter – Nikola Chmie­lew­ska
Kora- Nina Na­zi­mek
Zeus – Do­mi­nik Gó­rec­ki
Hades – Zu­zan­na Maciąg
Helios – Jakub Se­ra­fin
Oprawa mu­zycz­na – Sylwia Magda
Ko­stiu­my i re­kwi­zy­ty – Milena Troj­nac­ka, Bar­ba­ra Gó­rec­ka

Myślę, że w przy­szłym roku szkol­nym bę­dzie­my kon­ty­nu­ować metodę dramy na lek­cjach języka pol­skie­go, aby unik­nąć rutyny, a za­ję­cia były cie­kaw­sze i pełne po­zy­tyw­nych wrażeń.

 

Za­chę­cam do obej­rze­nia sztuki te­atral­nej w wy­ko­na­niu uczniów z klasy Vb 🙂

De­me­ter i Kora

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status