Bawimy się w teatr i przelewamy swoje myśli na papier😊

Tajemnica magii teatru jest niezwykła. Potrafi oczarować, zachwycić, a zarazem
przenieść nas  w tajniki dobra….Czarując słowem, wyzwala w nas emocje, pozwala zatrzymać się i zastanowić nad sensem naszego życia….

Podczas lekcji języka polskiego (zwłaszcza w klasach młodszych) bardzo często pracuję metodą dramy, ponieważ uczniowie z chęcią wcielają się w role  bohaterów lektur szkolnych i innych utworów literackich. Dzięki takim zajęciom młodzież aktywnie uczestniczy w lekcjach. Poprzez działalność teatralną staram się tworzyć w naszej szkole przestrzeń przyjazną uczniom; rozwijać ich talenty artystyczne, uczyć logicznego myślenia i współdziałania w zespole. Podczas wykonywania zadań aktorskich młodzież współpracuje w grupie, dojrzewa emocjonalnie i dorasta do pełnienia określonych ról społecznych.

Przykładem takiej działalności jest przygotowanie przez klasę IV a scenariusza Legendy o Piaście. Podczas prób uczniowie poznawali siebie nawzajem, korygowali błędy i dbali o to, aby każdy szczegół był dopracowany. Warto nadmienić, że w tym przedstawieniu wzięli udział wszyscy uczniowie z klasy. Czterokrotnie wystawili sztukę różnym klasom, co było dla nich bardzo ekscytujące. Od widzów otrzymali gromkie brawa i słodkości, co świadczyło o tym, że inscenizacja podobała się naszym uczniom.  Podczas prób czwartoklasiści  bawili się fantastycznie! Z występów czerpali  wiele radości i pozytywnej  energii. Ćwiczyli umiejętności aktorskie, cierpliwość i odpowiedzialność.

Udało się również wcielić ,,małym aktorom” w postać Ambrożego Kleksa i Mefistofelesa. Uczniowie mogli  zadawać pytania dotyczące bohaterów.  Przygotowali pantomimę do ballady ,,Powrót taty”. Dzięki takim zajęciom czwartoklasiści pogłębiali swoją wiedzę na temat lektur.

Klasy starsze nie zawsze chcą pracować metodą dramy. Prawdopodobnie wynika to z braku dystansu do siebie…nad czym warto popracować😊 Lepiej czują się, kiedy przelewają swoje myśli na papier….

Ósmoklasiści opuszczają nas w tym roku szkolnym, dlatego chciałam serdecznie podziękować im za kilkuletnią współpracę i szczere rozmowy podczas lekcji języka polskiego, co niejednokrotnie kończyło się burzliwą, a zarazem dojrzałą dyskusją. Kiedy prosiłam ich, aby spisywali na papier swoje głębokie rozważania na różne tematy, większość z nich robiła to z chęcią. Duże wrażenie wywarły na mnie spontaniczne teksty dotyczące BYCIA SOBĄ. Napisali to w taki sposób, aby młodsi koledzy zrozumieli, że nie warto udawać kogoś, kim się nie jest. Mądre rady spisali na karki, które zostały umieszczone na wystawie ph. ,,TWÓRCZOŚĆ LITERACKA ÓSMOKLASISTÓW”. To, co napisali, świadczy o tym, że rozumieją sens istnienia. Opuszczając mury naszej szkoły, na pewno spotkają na swojej drodze osoby, które docenią ich indywidualność. Mocno w to wierzę!!! Nie można pozwolić na to, aby media społecznościowe kreowały nastoletnią osobowość.

Drodzy Uczniowie! Kiedy polubicie siebie, poczujecie się fantastycznie, a  świat wokół będzie bajeczny i przyjazny. Tego z całego serca Wam życzę😊

 

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status