Informacje dla Rodziców – legitymacje szkolne.
W szkole obowiązują trzy formy legitymacji szkolnych:
1. Legitymacja papierowa – od 13 lipca 2024 r. nie jest już wydawana. Jeżeli została wydana wcześniej i posiada pieczątkę na aktualny rok szkolny, pozostaje ważna do ukończenia szkoły lub wykorzystania miejsca.
2. e-Legitymacja (plastikowa karta) – wydawana nowym uczniom, w przypadku braku miejsca na pieczątki w legitymacji papierowej oraz jako duplikat legitymacji papierowej.3. m-Legitymacja – dokument elektroniczny dostępny w aplikacji mObywatel Junior na smartfonie.
3. m-Legitymacja – dokument elektroniczny dostępny w aplikacji mObywatel Junior na smartfonie.
Aby uzyskać nową legitymację (e-legitymację i m-legitymację), należy dostarczyć do szkoły zdjęcie legitymacyjne w formie elektronicznej. Legitymacje wydawane są automatycznie – bez konieczności składania wniosku. Możliwe jest także wydanie m-Legitymacji do już wydanej wcześniej legitymacji papierowej lub plastikowej.
Rodzic może złożyć wniosek o cofnięcie m-Legitymacji lub o jej unieważnienie (np. w przypadku utraty urządzenia, zmiany nazwiska lub rezygnacji z korzystania).
Do aktywacji m-Legitymacji w aplikacji mObywatel Junior potrzebny jest kod QR, który można wygenerować na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej (ZPE). Dane dostępowe do ZPE otrzymują uczniowie w szkole.