Narodowe Czytanie w naszej szkole

W poniedziałek, 8 września 2025 roku, nasza szkoła wzięła udział w ogólnopolskiej akcji Narodowego Czytania, organizowanej pod patronatem Pary Prezydenckiej. Tegoroczna edycja poświęcona była twórczości Jana Kochanowskiego – wybitnego poety epoki renesansu.

Spotkanie czytelnicze odbyło się w szkolnej bibliotece. Szczególnym momentem było wystąpienie p. Bernadetty Wolak-Posłuszny, Wójta Gminy Cmolas, która odczytała fragment „Pieśni świętojańskiej o Sobótce, zaczynający się od słów: Wsi spokojna, wsi wesoła…. Pan dyrektor Józef Babiarz zaprezentował fraszkę „Na zdrowie, podkreślając tym samym ideę naszej szkoły jako Szkoły Promującej Zdrowie. W czytaniu uczestniczyli również: p. wicedyrektor Elżbieta Łagoda, nauczyciele, delegacja rodziców oraz uczniowie klas VIII, co nadało spotkaniu uroczysty, ale i rodzinny charakter.

W klasach także nie zabrakło aktywności – ósmoklasiści czytali młodszym kolegom i koleżankom z klas I–III utwory Jana Kochanowskiego, a na lekcjach omawiano twórczość poety, co sprawiło, że cały dzień nabrał wyjątkowego, literackiego charakteru.

Szkolny hol został pięknie udekorowany – centralnym punktem była symboliczna lipa, nawiązująca do twórczości mistrza z Czarnolasu. Towarzyszyła jej okolicznościowa gazetka, która wprowadziła w klimat epoki i przypomniała najważniejsze dzieła poety.

Nasza szkoła, jako Szkoła Promująca Zdrowie, dba o harmonijny rozwój uczniów – zarówno poprzez propagowanie zdrowego stylu życia, jak i kontakt z kulturą oraz literaturą. Nieprzypadkowo szczególne znaczenie podczas Narodowego Czytania miała fraszka Jana Kochanowskiego „Na zdrowie, która podkreśla, że zdrowie jest najcenniejszym darem człowieka.

Organizatorami uroczystości byli nauczyciele języka polskiego oraz p. Marta Stec z biblioteki szkolnej.

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status