Szynobusem do stolicy Podkarpacia

26 kwietnia 2024 roku uczniowie klasy 3b wraz z opiekunami wyruszyli na wycieczkę do stolicy Podkarpacia. Była ona nietypowa, gdyż naszym środkiem transportu był szynobus, który wywołał wiele emocji wśród uczestników. Kiedy około godziny 9:40 dotarliśmy na Dworzec Główny w Rzeszowie, przywitała nas piękna, słoneczna pogoda. W dobrym nastroju wyruszyliśmy spacerkiem do Galerii Rzeszów, a dokładniej do mieszczącego się tam kina Helios na umówiony seans „Za duży na bajki 2”. Po projekcji filmu dodaliśmy sobie energii w restauracji McDonald😊, aby następnie spacerkiem wyruszyć w stronę Rynku. Po drodze zatrzymaliśmy się przy symbolu miasta, a mianowicie Pomniku Czynu Rewolucyjnego, który mieści się przy pięknych Ogrodach Bernardyńskich, które zwiedziliśmy, udając się w stronę Budynku Teatru im. Wandy Siemaszkowej. Nie mogliśmy przejść obok niego obojętnie i nie skorzystać z pyszności, jakie oferują słynne „Lody u Myszki”😊. Następnie udaliśmy się w stronę ulicy Grunwaldzkiej, skąd już niedaleko do Rynku Głównego, gdzie odpoczęliśmy przy pięknym budynku Ratusza oraz pobliskiej zabytkowej studni z XVII wieku. Uczniowie odczytali z tablic, że obecnie w Ratuszu mieści się siedziba Urzędu Miasta i Prezydenta. Rzeszów imponuje nowoczesnością – jedną z nowych atrakcji jest okrągła kładka dla pieszych, na której spędziliśmy dłuższą chwilę, odpoczywając przy pięknych widokach i pozdrawiając przejeżdżających kierowców. Prosto z kładki ruszyliśmy na dworzec, gdzie już czekał na nas szynobus w powrotną stronę.

To była wspaniała, klasowa wycieczka z cudownymi młodymi ludźmi. Uznaliśmy, że Rzeszów to naprawdę atrakcyjne, klimatyczne miasto skrywające wiele zabytków, które świetnie komponują się z nowoczesnością i atrakcjami dla każdego. Dziękujemy Pani Edycie Urban, że zechciała towarzyszyć nam jako opiekun w tej wycieczce.

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status