Spacerkiem po Warszawie i Lublinie

6 i 7 czerwca uczniowie z kl. V-VIII wraz z opiekunami wybrali się na dwudniową wycieczkę do Warszawy i Lublina.

Pierwszym punktem programu było zwiedzanie z przewodnikiem Stadionu Legii.  Poszliśmy do Galerii Sław, gdzie znajdowały się  zdjęcia piłkarzy, którzy zdobyli z Legią mistrzostwo Polski, później udaliśmy się do sali konferencyjnej , gdzie odbywają się konferencje prasowe. Zwiedziliśmy również lożę biznesową i wtedy mogliśmy się przekonać, jak duże jest to boisko i jak czuje się zawodnik na ławce rezerwowych.  Kolejnym miejscem, które zobaczyliśmy, były kabiny komentatorów.

Kolejny punkt programu to Muzeum Wojska Polskiego, które przechowuje liczne eksponaty z dziejów polskich formacji zbrojnych.  Później udaliśmy się na Stare Miasto, aby zwiedzić najważniejsze zabytki Warszawy.

Drugiego dnia wraz z przewodnikiem pojechaliśmy  do Majdanku –  Niemieckiego Nazistowskiego Obozu Koncentracyjnego i Zagłady (1941-1944), aby przybliżyć losy ludzi więzionych w obozach koncentracyjnych, pogłębić wiedzę historyczną  o okupacji niemieckiej na Lubelszczyźnie podczas II wojny światowej  oraz upamiętnić ofiary nazizmu.
W Państwowym Muzeum na Majdanku spędziliśmy około dwóch godzin. To wystarczyło, by wzruszyć nasze serca. Była to niezapomniana lekcja historii i patriotyzmu.

Następnie udaliśmy się do Lublina, gdzie pan przewodnik oprowadził nas po Starym Mieście, opowiadając najdawniejsze historie dziejów Ziemi Lubelskiej. Byliśmy również  w Kaplicy Zamkowej i Zamku Lubomirskich. Uczniowie mogli zobaczyć ciekawe ekspozycje, które zostały wzbogacone o przedmioty z wykopalisk i naturalnej wielkości figury w dawnych strojach.

Później weszliśmy  na szczyt wieży widokowej, gdzie mogliśmy spojrzeć na miasto z góry, podziwiając przy tym również odrobinę widoczny dziedziniec zamkowy.

Po zjedzeniu obiadu udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Pogoda była dla nas bardzo łaskawa, dzięki czemu mogliśmy w promieniach słonecznych podziwiać zarówno piękną Warszawę, jak i Lublin.

Opiekunami wycieczki były panie: Alina Stec, Alicja Serafin i Edyta Urban.

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.